diumenge, 14 d’octubre del 2018

Dia 2

San Isidro, BA, 12 d'Octubre de 2018
RES A CELEBRAR

Ningú feia festa aquest dia. A Argentina es treballa igualment.

Tot i que teniem instruccions de dormir fins que el cor ens digués prou, l'Artur va posar el despertador, i evidentment em vaig despertar de mal humor. Vam esmorzar, i després vam fer una ruta en cotxe per els voltants. El dia era fred i covert de núvols.

Vam anar a Tigre, al costat del Río Luján. Aquest riu és un dels que a la seva desembocadura es converteix en el Río de la Plata. Si mireu al mapa on està situat, podreu veure que aquest estuari és el més gran del planeta.

Tigre és una ciutat plena de logotips amb tigres. Vam visitar el seu mercat, que no tenia gaire gent, però que es veu que durant el cap de setmana no hi cap ni una agulla.

Barques al Río Luján

Les barques arriben plenes de material, tal i com podeu veure! A vegades va tant carregat que no pots veure on es recolzen les mercaderies. Ja veieu, que sembla ben bé que la barca de càrrega està gairebé enfonsada! Sembla estrany que pugui arribar a bon port!

En Guillermo ens va fer tot un tour per la zona, del Tigre a Buenos Aires, passant pel costat de l'Aeroparque, de la Villa 31, fins a l'Obelisco.

Ens va impactar veure Villa 31, un barri que va començar amb quatre cases, i ara és un barri al costat de Buenos Aires on hi viuen més de 10.000 persones. És un barri construït sense cap mena de pla urbanistic, ni tant sols fonaments. El dia que hi hagi un terrarèmol a la ciutat, aquest barri es quedarà en runes. Estem penjant un vídeo a l'instagram perquè pogueu sentir que ens deia en Guillermo mentre passavem per allà.

De tornada vam passar per Olivos, on vam poder enfilar-nos en un bloc de pisos i veure la ciutat des d'una altra perspectiva. Es veia per complet la desembocadura del Río de la Plata, i també l'Skyline de la ciutat de Buenos Aires. També l'evolució de la zona. Abans era un lloc ple de cases baixes, ara s'hi construeixen blocs de pisos per a poder correspondre amb l'oferta i la demanda.

Caminant pel costat del riu, vam poder veure en quin estat ambiental es troba... ara l'estan netejant, i recomanen que un no s'hi banyi ja que està molt contaminat. Un riu de color Lleó.

A la nit vam anar a Sopar amb en Guillermo i l'Analia a una de les pizzeries més antigues de Buenos Aires. I vam tenir la sort de poder caminar per la ciutat de nit per veure el seu encant nocturn.